Om een nieuwe generatie kijkers te betrekken, is de NFL op zoek naar nieuwe ervaringen. Eén van de ervaringen waar Amerikaanse kijkers (58%) in geïnteresseerd zijn, is een metaverse Super Bowl-ervaring, aldus Amdocs-onderzoek. De NFL experimenteert al met Roblox om het eerste Super Bowl-concert ooit in de metaverse te organiseren.
Een recent onderzoek van Amdocs heeft uitgewezen dat 58% van de Amerikaanse kijkers geïnteresseerd is in het kijken naar grote sportevenementen, zoals de Super Bowl, in een virtueel stadion in de metaverse. Uit het onderzoek bleek ook dat 25% van de kijkers graag meer interactieve functies zou willen zien tijdens de Super Bowl, terwijl 20% geïnteresseerd was in augmented reality en 18% in virtual reality. Van de 1.000 ondervraagde mensen is 40% van plan om de wedstrijd op de kabeltelevisie te kijken, 22% van plan om te streamen en 4% van plan om op sociale media te kijken.
Metaverse Super Bowl-ervaring om publiek te betrekken
De Super Bowl is het grootste televisie-evenement van het jaar in de VS, waarbij de editie van vorig jaar gemiddeld 112,3 miljoen kijkers bereikte op NBC. Dit jaar werd verwacht dat de wedstrijd tussen de Philadelphia Eagles en de Kansas City Chiefs een publiek van 81% van de Amerikanen zou trekken.
Het onderzoek van Amdocs suggereert dat digitaal verbeterde ervaringen, zoals een metaverse Super Bowl-ervaring, een manier kunnen zijn voor de NFL om de betrokkenheid bij het publiek te behouden en te verdiepen, vooral onder jongere demografieën. Met veranderende consumentengewoonten zoekt de NFL naar nieuwe manieren om tech-savvy publiek te betrekken. De liga experimenteert al met meeslepende ervaringen en heeft samengewerkt met Roblox om het eerste Super Bowl-concert ooit in de metaverse te organiseren.