Mediagroep Vivendi opende de deuren van haar clubhuis in The Sandbox, een interactieve virtuele wereld. Het clubhuis maakt deel uit van het “French Weeks” evenement, waarbij Franse partners van The Sandbox de metaverse kunnen verkennen. De meeslepende ervaring stelt spelers in staat om met de verschillende bedrijven van Vivendi in contact te komen door middel van een zoektocht naar zeven componenten.
Vivendi, de Franse content-, media- en communicatiegroep, heeft een jaar nadat ze een stuk grond in de virtuele wereld hebben verworven, de deuren van hun clubhuis geopend in de metaverse van The Sandbox. Het clubhuis is gebouwd in samenwerking met Havas Play agency en biedt spelers een meeslepende ervaring om de verschillende bedrijfssegmenten van de groep te ontdekken. De stap maakt deel uit van Vivendi’s voortdurende verkenning van de metaverse en haar streven om een toonaangevende speler te worden in de toekomst van entertainment.
“Het bouwen van het Vivendi-clubhuis en het ontwikkelen van deze eerste ervaring in The Sandbox getuigt van Vivendi’s grote belangstelling voor de metaverse”, aldus Félicité Herzog, Senior Vice President Strategy and Innovation bij Vivendi. “Innovatie staat centraal in de strategie van Vivendi: deze gedeelde ervaringsruimte stelt onze groep in staat om te testen, te leren van de spelersgemeenschap en onze creativiteit toe te passen in wat een van de communicatieplatforms van morgen zal zijn.”
Interactieve zoektocht in The Sandbox
Als onderdeel van de lancering van haar clubhuis heeft Vivendi een interactieve zoektocht gecreëerd in The Sandbox. Spelers zullen op zoek gaan naar zeven componenten, elk vertegenwoordigt een kernactiviteit van Vivendi. Degenen die alle zeven componenten verzamelen, ontvangen een “skin” (een avatar aanpassingscomponent) en maken kans om een van de vele “gouden tickets” te winnen voor een aanstaand groot evenement in The Sandbox.
“De metaverse is een speeltuin die zowel oneindig als voortdurend in aanbouw is. Daarom blijven we nederig in onze aanpak en willen we onze aanwezigheid stap voor stap ontwikkelen, samen met ons publiek, zodat we een erkende entertainment speler kunnen worden in deze omgeving op de lange termijn”, aldus Stéphane Guerry, President & CEO van Havas Play.
De toekomst van Vivendi in de metaverse
Vivendi’s stap naar de metaverse volgt op zijn voortdurende verkenning van nieuwe vormen van entertainment en zijn toewijding aan innovatie. The Sandbox is een virtuele wereld waarin spelers hun eigen gaming-ervaringen kunnen creëren, delen en monetariseren, en de toetreding van Vivendi tot de ruimte vertegenwoordigt zijn interesse in de groeiende trend van meeslepende, interactieve ervaringen.
“We zijn verheugd om de eerste ervaring van Vivendi tijdens de ‘French Weeks’ te hosten en te zien hoe The Sandbox bijdraagt aan de innovatiestrategie van de groep met nieuwe vormen van entertainment”, aldus Sébastien Borget, medeoprichter en COO van The Sandbox.
Het Vivendi clubhouse is geopend vanaf 23 maart 2023 en kan worden bezocht op https://www.sandbox.game/en/experiences/vivendi-experience/841fbb39-c1eb-4ae8-9bd0-afb21ed93751/. Meer informatie over Vivendi’s interesse in de metaverse is hier te vinden: https://www.vivendi.com/en/vivendi-experience-metaverse/.