City, University of London is een driejarige samenwerking aangegaan met ARuVR, een Extended Reality (XR)-trainingsplatform voor een leergang voor engineering, computer bachelor- en postdoctorale studenten wetenschap en toegepaste wiskunde binnen de School of Science and Technology. Dit moet het grootste Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR) en Metaverse ontwerptrainingscentrum in het Verenigd Koninkrijk worden.
Deze nieuwe faciliteit, die officieel wordt geopend in september 2023, met financiering van het Office for Students (OFS), zal tot 50 studenten tegelijkertijd opleiden tot ethische technologiepioniers op het gebied van augmented en virtual realiteit en de toepassingen ervan in techniek, informatica en toegepaste wiskunde. De ontwikkeling van vaardigheden in VR en AR, evenals de Metaverse, wordt door de industrie gezien als een belangrijk tekort aan vaardigheden en de nieuwe faciliteit is een direct gevolg van de vraag van de City, de industrie van de Universiteit van Londen en zakelijke partners die op zoek zijn naar talent met geavanceerde vaardigheden in deze sector.
De STEM-vaardigheidskloof kost £ 1,5 miljard per jaar in het VK (IMechE, 2018). Zonder toegang tot moderne, geavanceerde faciliteiten en de middelen voor flexibel leren in een wereld die altijd veeleisend is, is het onwaarschijnlijk dat de vaardigheidskloof in het hoger onderwijs kan worden gedicht. De Interactive Ethical Learning Design Studio zal een praktische ruimte bieden om te innoveren en nieuwe industriële processen te oefenen om sociale en economische waarde te creëren. Het zal de gespecialiseerde onderwijs- en onderzoekscapaciteit van de City, University of London op het gebied van techniek, informatica en wiskunde transformeren en laten groeien. De faciliteit zal ook worden gebruikt door studenten en onderzoekers van de School of Health and Psychological Sciences en de School of Communication and Creativity.
ARuVR biedt niet alleen zijn AR- en VR-trainingsplatform, waarmee studenten eenvoudig boeiende inhoud kunnen maken en op unieke wijze trainers in staat stellen om gelijktijdig met meerdere studenten te communiceren terwijl ze zich in een virtuele wereld bevinden, maar ook de AR/VR-hardware als een complete oplossing. gezamenlijk een plek voor een promovendus bekostigen, consultancy geven om ’trainers op te leiden’ en praktijkstages voor studenten verzorgen.
Foto: John Stevenson, City, Universiteit van Londen