Ik heb het grote privilege om regelmatig met Metaverse Industry Leaders in contact te komen. Mijn werk als consultant helpt daarbij, maar ook mijn werk binnen het Metaverse Explorers platform op Linkedin.
Zo krijg ik ook af en toe een kijkje in de denkwereld van grote bedrijven waar het gaat om de implementatie van hun Metaverse projecten. In het beroemde platform Decentraland heeft Samsung behoorlijk prominente aanwezigheid. Ik heb hun virtuele winkel daar bezocht. Dat kan Iedereen, maar ik kreeg hem rondleiding met hun Belangrijkste externe consultant. Om hem niet te beschadigen, zal ik zijn naam niet noemen.
Hij vertelde me dat de totstandkoming van de Samsung wereld typisch was voor alle projecten waar hij hun rol speelde. Het enige dat deze grote bedrijven willen is een aanwezigheid In de Metaverse. Enige visie over de invulling hiervan hebben ze niet. De enige instructie die letterlijk steeds weer gegeven wordt, is de volgende.
“Bouw mijn hoofdkantoor of Flagship Store na in deze virtuele wereld.”
Het idee dat je iets unieks zou kunnen doen in een wereld waarin andere wetten gelden, komt niet bij ze op. Nou kan ik niemand verwijten dat hij geen kennis heeft. We moeten allemaal leren. Maar dit is werkelijk geen kwestie van kennis.
Het is de volstrekte onwil om out of the box te denken. Het is de onwil om met je marketing of communicatie team 10 minuten te besteden Om een potje Fortnite te spelen. Het is het klakkeloze gemak om simpelweg ergens externe consultants en geld tegenaan te gooien. Zo wordt het nooit wat.
De kansen om fantastische klant interacties te genereren binnen Metaverse omgevingen zijn legio. Maar Je moet wel bereid zijn om een echte, innovatieve mindset te hebben. Wie dat als eerste doet? En boundless gaat creëren. Die wordt de baas.
De rest blijft gewoon Samsung.