Netflix’ meest bekeken show aller tijden, Squid Game, komt naar virtual reality, dankzij de samenwerking tussen Netflix en Sandbox VR. Het laatste bedrijf levert locatiegebaseerde virtuele ervaringen. Deze game wordt wereldwijd beschikbaar op hun locaties. Zes fans kunnen samen de horrorserie virtueel beleven met behulp van virtual reality en motion trackers. Net als in de serie elimineren spelers elkaar tijdens het spel.
Sandbox VR werkte samen met Netflix om de virtual reality-game gebaseerd op de populairste serie van de streamingdienst tot leven te brengen. Volgens het bedrijf, bieden ze een VR-ervaring die andere of thuis gebruikte locaties overtroeft. Je moet echter wel naar een Sandbox-locatie reizen om de nieuwe virtuele Squid Game te ervaren. Je kunt in totaal maximaal zes mensen meenemen om het spel te spelen en te zien wie er zal zegevieren.
Sandbox VR brengt mensen dichter bij elkaar
Tijdens een interview met Venture Beat zei Steve Zhao, CEO van Sandbox VR: “Onze missie is om mensen dichter bij elkaar te brengen door meeslepende ervaringen van wereldklasse. Wat past er beter bij dan Squid Game, de meest gedeelde en besproken televisieserie van de afgelopen jaren. Het is een geweldige kans om samen te werken met Netflix om deze fans de kans te geven zichzelf te verplaatsen in de wereld van de show.”
Momenteel zijn er zes andere locatiegebaseerde ervaringen beschikbaar op de VR-locaties over de hele wereld. Squid Game VR voegt zich eind 2023 bij deze ervaringen. De andere games zijn Star Trek, Deadwood Valley en Pirates of the Caribbean. Vind hier de dichtstbijzijnde locaties van Sandbox VR: https://sandboxvr.com/london/