De ‘multi-brand interactieve virtual reality (VR) wereld’ Tomato Galaxy zal officieel worden gelanceerd op Meta Horizon Worlds. Het project wordt geleid door Tomato US, een dochteronderneming van BlueFocus Intelligent Communications, de wereld zelf wordt gemaakt door de ontwerpers van Vidyuu.
Meta Horizon Worlds moet een sociaal VR-platform worden waar gebruikers meer dan 10.000 verschillende werelden kunnen verkennen op de Meta Quest 2. Tomato Galaxy is een wereld met tomatenthema waar gebruikers kunnen communiceren met tien merken, waaronder ECOVACS, Hisense, Lilysilk, Xtep, IQOO, Ugreen, Wave, Smileader, Moody en OSOTEK.
Tomato Galaxy bestaat uit vier onderling verbonden werelden: Spaceship Tour, Day Hemisphere, Night Hemisphere en Tomato Eye. Spelers moeten minigames spelen en Tomato Energy verzamelen, wat een belangrijke hulpbron is om de magische portalen te activeren die de werelden met elkaar verbinden.
Andrew Wong, Director, Head of Reseller Business bij Meta, zei: “Het is een van de meest complexe werelden die ik ooit heb gezien in Meta Horizon Worlds… het kan worden beschouwd als een interactieve merkgalerij en biedt een verbeterde gebruikerservaring als nou. Dit is iets vrij nieuws voor Horizon Worlds.”
Tomato Galaxy is meer dan alleen een virtuele speeltuin. Naast de leuke gameplay biedt het een ongekende merkonderdompeling. “Veel merken hebben al hun eigen werelden gebouwd in Meta Horizon Worlds, maar we hebben geen enkele wereld gezien met meerdere merken van verschillende categorieën”, zegt Joy Guo, projectmanager van Tomato Galaxy.
De VR-ervaring van Tomato Galaxy wil een nieuwe benadering kiezen voor merken om bestaande en potentiële consumenten te bereiken en ermee te communiceren. Er zal een diepere band tussen merken en spelers worden opgebouwd door middel van op maat gemaakte minigames. “Met het doel innovatieve technologie te gebruiken om de business van onze klanten te versterken, heeft BlueFocus belangrijke stappen gezet in metaverse marketing”, zegt Jiao Li, Vice President van BlueMedia en General Manager van Tomato Interactive.
Voor degenen die geen headsets hebben, is er ook een AR-filter genaamd “Tomato Together” gelanceerd op Facebook en Instagram. “Door onze toewijding aan metaverse marketing, zullen we ons blijven concentreren op het promoten van creatieve campagnes en het creëren van meeslepende ervaringen voor merken en consumenten. Tomato Galaxy is nog maar het begin”, aldus Jiao.