We leven in een wereld waarin effectieve communicatie belangrijker en belangrijker wordt. Storytelling is tegenwoordig de basis van waaruit merken worden gebouwd en producten worden verkocht.
We leven immers in een ideeënmaatschappij. Maar we leven vooral ook in een visuele maatschappij
Onze medewerkers worden op presentatie cursus gestuurd. Communicatiebureaus helpen ons onze boodschap naar buiten te brengen. De vormgeving van onze producten wordt steeds belangrijker.
Met deze ontwikkelingen op de achtergrond is het logisch dat we ook steeds meer tijd willen besteden aan onze presentaties. We zien dat in de wereld van augmented reality, virtual reality en extended Reality logischerwijze sterk terugkomen.
Driedimensionale,interactieve presentaties worden de standaard. Bedrijven zoals Present.AR, Reality Works Digital Solutions en Aryel spelen hierop in.
Een eenvoudige Zoom call of een presentatie met PowerPoint slides is tegenwoordig niet meer onderscheidend. De werking van je product moet van binnen en van buiten duidelijk worden gemaakt. De unieke eigenschappen moeten je tegemoet springen. en je wilt er zelf ook mee kunnen werken al is de versie maar digitaal.
De drie hierboven genoemde bedrijven hebben hun producten goed ontwikkeld. Maar we zien ook dat er veel concurrentie is. De staat van de markt is immers zo, dat niet het beste product wint maar het product met de beste exposure.
Geheel coherent met het product dat ze leveren!
Mijn advies is dan ook vrij eenvoudig; als je product voldoende goed is (MVP), concentreer je dan op je eigen zichtbaarheid, marketing en sales. Zorg dat je geen onderdeel van de grote shake out wordt.
Binnenkort is het “2000 all over again”
Zie ook